1. Skip to Menu
  3. Skip to Footer

darowizny

Warmia i Mazury

SZUMOWO - Uczniowie do szkoły, a my na wycieczkę… W pierwszym tygodniu września  br. (od 4 do 8), uczestnicy naszego WTZ wraz z opiekunami poznawali tereny Warmii i Mazur.

W poniedziałek nawiedziliśmy pola grunwaldzkie, Muzeum Bitwy pod Grunwaldem oraz Muzeum Budownictwa Ludowego w Parku Etnograficznym w Olsztynku. Eucharystia, obiadokolacja i pierwszy nocleg mieliśmy zapewnione w Gietrzwałdzie. Wtorek minął na zwiedzaniu Fromborka (Wzgórze Katedralne z Archikatedrą Wniebowzięcia NMP i Muzeum Mikołaja Kopernika) oraz Elbląga- Stare Miasto z Katedrą św. Mikołaja.
Po powrocie do Gietrzwałdu br. Wojciech (z Zakonu Kanoników Regularnych Laterańskich) opowiedział nam historię objawień Matki Bożej w Gietrzwałdzie. Pięknie się złożyło, bo właśnie w tym roku świętujemy 140 rocznicę tych Objawień. Po obiadokolacji udaliśmy się do Źródełka, które przed 140-stu laty pobłogosławiła Maryja, by ludzie chorzy, którzy skosztują wody czy obmyją chore miejsca, doznawali uzdrowienia.

Do Sanktuarium Matki Jedności Chrześcijan w Świętej Lipce przybyliśmy w środę. Podziwialiśmy piękno Bazyliki i wysłuchaliśmy kilku pięknych utworów w prezentacji organowej. Kolejnym punktem i wspomnieniem historii był Wilczy Szaniec- ruiny wojennej kwatery Hitlera w Gierłoży. W Giżycku mieliśmy rejs statkiem „Bełdany”
po jeziorze Niegocin, a po nim nawiedziliśmy Wzgórze św. Brunona. Na obiadokolację i nocleg dotarliśmy w wieczornych godzinach do miejscowości Szeligi. W deszczowej aurze, w czwartek mieliśmy prawie dwugodzinną przejażdżkę „muzealną” kolejką wąskotorową. Z "zawrotną" prędkością 20 km/h przemierzyliśmy trasę Ełk- Sypitki- Ełk, a w Bartoszach modlitewnie nawiedziliśmy cmentarz żołnierzy niemieckich, Katedrę św. Wojciecha oraz Muzeum Jeziora. Ostatni wieczór minął radośnie i szybko, a to za sprawą bardzo udanej dyskoteki :)
Piątek i pożegnanie z Mazurami…najpierw Ogródek i Muzeum Michała Kajki. Po krótkim spacerku promenadą nad Jeziorem Ełckim udaliśmy się do Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa na Eucharystię. Spacerem po parku Kopernika, między planetami zakończyliśmy podbój terenów Warmii i Mazur. Dzięki profesjonalnym opowieściom naszego przewodnika Pana Andrzeja Bobrowicza, który towarzyszył nam cały czas,
bardzo jesteśmy ubogaceni i zauroczeni pięknem naszej Polski.
Dziękujemy sobie wzajemnie, organizatorom, wszystkim spotkanym ludziom i Panu Bogu (nade wszystko) za bezpieczny i naprawdę dobrze przeżyty czas! Czas szybciutko ucieka i wkrótce (bo już tylko za około rok) kolejna wycieczka ;-)... kto się pisze?

s. ak

Zapowiedzi wydarzeń

Ja nie mogę. On może. Pozwolę Mu…